PELAKSANAAN EVALUASI PROGRAM BIMBINGAN DAN KONSELING GURU BIMBINGAN & KONSELING SMP DI LAMPUNG
(1) Universitas Negeri Jakarta
(2) Universitas Negeri Jakarta
(3) Universitas Negeri Jakarta
(4) Universitas Negeri Jakarta
(5) Universitas Negeri Jakarta
(*) Corresponding Author
Sari
This study aims to determine the gap between the evaluation performance of the Guidance and Counseling (BK) teacher counseling program at the junior high school level in Lampung with predetermined standards. This research uses the type of field research where the research is carried out by going directly to the field to get the actual data. The research design is qualitative in nature where the aim is to describe facts or phenomena between elements of systematic and objective events. The population of junior high school counseling teachers in Lampung. Based on the analysis of the results of the evaluation of the counseling program for junior high school counseling teachers in Lampung, it still needs to be improved. The results of this study recommend counselors to improve the quality of the implementation of the counseling program, so that it can have a positive influence on students.
Kata Kunci
Teks Lengkap:
PDFReferensi
Arikunto, Suharsimi dan Cepi Safruddin Abdul Jabar. 2006. Prosedur Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta.
Badrujaman, A. 2011. Teori dan Aplikasi Evaluasi Program Bimbingan dan Konseling. Jakarta: Indeks.
Badrujaman, Aip. 2011. Teori dan Aplikasi Program Bimbingan dan Konseling. Jakarta: PT indeks.
Darodjat, D. &. 2015. Model Evaluasi Program Pendidikan. ISLAMADINA
Gysbers, N. C. 2012. Developing and Managing Your School Guidance and CounselingProgram Fourth Edition. America: American Counseling Assosiation.
Lubis, Namora Lumongga. 2011. Memahami Dasar-dasar Konseling. Jakarta: Kencana. hlm. 32.
Nasional, D. P. 2007. Penataan Pendidikan Profesional Konselor dan Layanan Bimbingan dan Konseling Dalam Jalur Pendidikan Formal. Bandung: UPI.
Nurihsan, Achmad Juntika. 2009. Bimbingan & Konseling. Bandung: PT Refika Aditama.
Salahudin, Anas. 2010. Bimbingan & Konseling. Bandung: Pustaka Setia.
Saputra, Wahyu Nanda Eka. 2015. Evaluasi Program Konseling Di SMP Kota Malang: Discrepancy Model. Jurnal Psikologi Pendidikan & Konseling Vol. 1 No. 2.
Sukardi, D. K. 2008. Pengantar Pelaksanaan Program Bimbingan.Jakarta: Rineka Cipta
Surjaweni V.Wiratna, Metodologi Penelitian, yogyakarta, Pustakabarupres, 2014
Suprapto, Metode Penelitian Ilmu Pendidikan Dan Ilmu-Ilmu Pengetahuan Sosial, Yogyakarta:
CAPS, 2013
Suryabrata Sumadi, Metodologi Penelitian. Jakarta: Raja Grafido Persada, 1986
Sutirna. Bimbingan dan Konseling, Jogyakarta: Andi Offcet 2013
Sobur Alex , Psikologi Umum,Bandung: Pustaka Setia, 2011
Soekanto, Soejono. Sosiologi Suatu Pengantar. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada 2002
Tohirin, Bimbingan dan Konseling di Sekolah dan Madrasah (berbasis intelegensi), Jakarta:
Raja Grafindo Persada, 2007
Undang-Undang RI No. 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional Bab I Pasal 1
Usman Husain. Metodologi Penelitian Sosial, Jakarta: Bumi Aksara, 1995
Walgito Bimo, Pengantar Psikologi Umum, Yogyakarta: Andi Offset, 2004
Walgito Bimo. Personality Theories: Melacak Kepribadian Anda Bersama Psikologi Dunia,
Yogyakarta: Prisma Sophie 2010
W.J.SPoerdawadarminta, Kamus Umum Bahasa Indonesia, Jakarta: Balai Pustaka, 1976
Willis Sofyan S. Konseling Individual Teori dan Praktek, Bandung : Alfabeta 2017
Yusuf Syamsu dan A . Jundika Nurihsan. Landasan Bimbingan dan Konseling. Bandung: Remaja Karya, 20
DOI: http://dx.doi.org/10.31602/jmbkan.v9i3.11282
Refbacks
- Saat ini tidak ada refbacks.
Akun Akademik Anda Terhubung dengan :
Didedikasikan Untuk:
Jurnal Mahasiswa BK An-Nur : Berbeda, Bermakna, Mulia disseminated below Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional.