Pembelajaran Dan Pengembangan Pendidikan Fisik Untuk Mahasiswa

Rindu Dameria Purba(1*), Febrianto Sianturi(2), Muhammad Idris(3), Radot Sihombing(4), Haris Alfarisi(5), Nurkadri Nurkadri(6)

(1) Departement of Physics, Faculty mathematics and Science, Medan State University
(2) Departement of Physics, Faculty mathematics and Science, Medan State University
(3) Departement of Physics, Faculty mathematics and Science, Medan State University
(4) Departement of Physics, Faculty mathematics and Science, Medan State University
(5) Departement of Physics, Faculty mathematics and Science, Medan State University
(6) Departement of Physics, Faculty mathematics and Science, Medan State University
(*) Corresponding Author

Sari


Learning is the process of instructing students to utilize educational ideas and theories as a major factor in academic performance. Physical education is a powerful tool for the education of children. It is an essential component of obtaining a high quality education and part of lifelong learning. Physical education encourages the development of motor skills, physical talents, knowledge and reasoning, appreciation of values (attitude, mental-emotional-religious and social), as well as habituation of healthy lifestyles in order to encourage balanced growth and development. Nothing is complete without physical education, and there is no such thing as good physical education without the concept of learning that is full of discovery and improvisation, and a teacher carries out his duties as a teacher. Learning also requires physical education instructors to be truly successful in carrying out their responsibilities to provide high and quality education, especially in terms of time management during the learning process


Kata Kunci


Pengembangan, Pendidikan Jasmani, Siswa

Teks Lengkap:

PDF

Referensi


Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta.

Sukintaka. (2004). Teori Pendidikan Jasmani: Filosofi, Pembelajaran dan Masa Depan. Penerbit Nuansa.

Sukmadinata, N. S. (2015). Metode Penelitian Pendidikan: Penelitian Memberikan Deskripsi Eksplanasi Prediksi Inovasi Dan Juga Dasar Dasar Teoritis Bagi Penengembangan Pendidikan. Remaja Rosdakarya.

Wicaksono, L. (2020). Pelaksanaan Pendidikan Jasmani dan Olahraga Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak.

Prayoga, H. D. (2021). Survei Pengelolaan Ekstrakurikuler Olahraga Sekolah Dasar Negeri Kota Tarakan. Riyadhoh: Jurnal Pendidikan Olahraga, 4(1), 27-32.

Abisibah, A., Rosidi, S., & Sucipto, A. (2022). Studi Sekuensial Eksplanatori: Aktivitas Fisik dan Kebugaran Fisik Masa Pandemi Guru Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan. Riyadhoh: Jurnal Pendidikan Olahraga, 5(1), 1-8.

Didik Rilastiyo Budi dan Arfin Deri Listiandi. (2021). Model Pembelajaran Dalam Pendidikan Jasmani Abstrak. Budi, D. R. (2021, February 1). Supplemental Materials for Preprint: Model Pembelajaran Dalam Pendidikan Jasmani. Retrieved From.

Husdarta. (2010). Sejarah dan filsafat olahraga. Alfabeta.

Iswanto, A., & Widayati, E. (2021). Pembelajaran pendidikan jasmani yang efektif dan berkualitas. MAJORA: Majalah Ilmiah Olahraga, 27(1). https://doi.org/10.21831/majora.v27i1.34259

Iyakrus, I. (2019). PENDIDIKAN JASMANI, OLAHRAGA DAN PRESTASI. Altius : Jurnal Ilmu Olahraga Dan Kesehatan, 7(2). https://doi.org/10.36706/altius.v7i2.8110

Mashuri, H. (2017). Persepsi Siswa terhadap Pemebelajaran Guru Pendidikan Jasmani di SMA Muhammadiyah Kediri. Jurnal SPORTIF : Jurnal Penelitian Pembelajaran Olahraga, 3(1).

Motohir, C. (2002). Gagasan-gagasan Tentang Pendidikan Jasmani dan Olahraga. UNESA University Press.

Mustafa, P. S. (2017). Kontribusi Pendidikan Jasmani untuk Mewujudkan Tujuan Pendidikan Nasional. Pascasarjana Universitas Negeri Malang.

Rusli, L. (2001). Mengajar pendidikan jasmani pendekatan pendidikan gerak di Sekolah Dasar. Direktorat Jendral Olahraga: Depdiknas.

Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta.

Sukmadinata, N. S. (2015). Metode Penelitian Pendidikan: Penelitian Memberikan Deskripsi Eksplanasi Prediksi Inovasi Dan Juga Dasar Dasar Teoritis Bagi Penengembangan Pendidikan. Remaja Rosdakarya.




DOI: http://dx.doi.org/10.31602/rjpo.v5i1.7324

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


Index Jurnal :

                

Didedikasikan Untuk:

   

Riyadhoh : Jurnal Pendidikan Olahraga disebar luaskan oleh : Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional.