PENGARUH PERILAKU KONSUMEN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PONSEL SAMSUNG PADA KARYAWAN RUMAH SAKIT DAERAH DR. DORIS SILVANUS PALANGKA RAYA

Burhanudin Burhanudin(1*), Tasman H. Taher(2)

(1) STIE Palangka Raya
(2) STIE Palangka Raya
(*) Corresponding Author

Sari


This research aims to know whether there are any effects of cultural, social, personal and psychological factors on purchase decision of Samsung brand towards the employees of Regional Hospital of Dr. Doris Sylvanus Palangka Raya. The research methodology is quantitative.
The independent variables consist of cultural, social, personal and psychological factors and the dependent variables are purchase decision. The research samples consist of 104 employees in Hospital having hand phone with Samsung brand. The data collection techniques are by questionnaire and observation. The data analysis techniques are descriptive analysis and inferential analysis. To look at the effects, so the analysis used is multiple regression analysis.
From the research results, it is known that partially the cultural and psychological variables provide significant effects on purchase decision of hand phone with Samsung brand on the employees of Regional Hospital of Dr. Doris Sylvanus Palangka Raya.
.from the regression result, it known that the social, personal and psychological variables affects positively on the purchase decision of hand phone with Samsung brand on the employees of Regional Hospital of Dr. Doris Sylvanus Palangka Raya. Meanwhile, for the cultural variable, it has negative effect on the purchase decision of hand phone with Samsung brand on the employees of Regional Hospital of Dr. Doris Sylvanus Palangka Raya.


Teks Lengkap:

PDF

Referensi


Antara. 2012. Analisis Pada Industri Telepon Selular Di Indonesia. Diakses dari www.antara.co.id diakses tanggal 26 Maret 2016.

Arikunto, Suharsimi. 2006. Prosedur Penelitian (Suatu Pendekatan Praktek). Jakarta : Rineka Cipta.

Detiknet. 2012. Pengguna BlackBerry di Indonesia. Diakses dari www.detiknet.com pada tanggal 26 Maret 2012.

Endang P. 2011. Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Minyak Goreng Di Surabaya. Teknik Industri FTI-UPNV. Jatim.

Engel, et all. 2000. Perilaku Konsumen. Edisi Keenam. Jilid I. Binarupa Aksara, Jakarta.

Fandy Tjiptono. 2002. Strategi Pemasaran. Edisi Kedua. Cetakan Keenam. Penerbit. Andy. Yogyakarta.

Freddy Rangkuty. 1997. Riset Pemasaran. Cetakan Pertama. PT. Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.

Ghozali, Imam. 2005. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS, Semarang: Penerbit Universitas Diponegoro.

Gujarati, Damodar N. 1997. Dasar-Dasar Ilmu Ekonometrika. Erlangga. Jakarta.

Handy Noviyarto. 2010. Pengaruh Perilaku Konsumen Mobile Internet Terhadap Keputusan Pembelian Paket Layanan Data Unlimited Internet CDMA di DKI Jakarta. Teknik Elektro, Universitas Mercu Buana. Jakarta.

Hery Kurniawan. 2006. Ansalisis Pengaruh Faktor Dari Perilaku Konsumen Terhadap Pembelian Mie Instan Merk Sedaap (Studi pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Unmer Malang). Proposal. Universites Merdeka Malang.

Husein Umar. 2003. Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Gramedia Pustaka Utama. Jakarta.

Kotler, Philip. 2009. Manajemen Pemasaran. Erlangga. Jakarta.

Jurnal Komunikasi Bisnis dan Manajemen Vol.3 No.6 Juli 2016

Lamb, Charles. W. et. All. 2001. Pemasaran. Buku I Edisi Pertama. Penerbit Salemba Empat. Jakarta.

Mowen. H. 2002. Perilaku Konsumen. Jilid I. Penerbit. Andi. Yogyakarta.

Peter, Paul and Olson Jerry. 1996. Consumer Behaviour & Marketinig Strategy. London: Times Mirror Higher Education Group.

Prasetijo, R dan Ihalauw, J. 2005. Perilaku Konsumen. Andi Offset. Yogyakarta.

Research In Motion. BlackBerry. Diakses dari www.rim.com pada tanggal 26 Maret 2012.

Rismiati, Catur. dan Bondan Sutrisno. 2001. Pemasaran Barang dan Jasa. Kanisius. Jakarta.

Schiffman and Lazar Kanuk, 2000, Costumer behaviour, Internasional Edition, Prentice Hall.

Sofjan Assauri. 1999. Manajemen Pemasaran. Penerbit PT. Raja Grafindo Persada Jakarta.

Sugiyono. 2004. Metode Penelitian Bisnis. Alfabeta. Bandung.

Swasta, Basu dan Handoko, T. Hani. 2000. Manajemen Barang dalam Pemasaran. Cetakan Kedua BPFE, Yogjakarta.

Umar, Husein. 1996. Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Gramedia Pustaka Utama. Jakarta.




DOI: http://dx.doi.org/10.31602/al-kalam.v3i2.731

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.



Al Kalam : Jurnal Komunikasi, Bisnis, dan Manajemen by https://ojs.uniska-bjm.ac.id/index.php/alkalam/index adalah ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi-BerbagiSerupa 4.0 Internasional.