PENGARUH HARGA, PROMOSI DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN DI CAFÉ KUPI DATU BANJARBARU

Susiladewi Susiladewi(1*)

(1) Fakultas Ekonomi Universitas Islam Kalimantan MAB Banjarmasin
(*) Corresponding Author

Sari


This study aims to determine and analyze the effect of Price, Promotion and Quality of

services  provided  by  Café  Kupi  Datu  on  customer  satisfaction  both  partially  and

simultaneously. This research is quantitative research. The research design uses formal research   procedures   that   contain   clear   definitions   of   research   objectives   and information needs. To answer and achieve the research objectives, regression analysis will be used. Regression analysis is a statistical method that aims to see the direction of the relationship and the magnitude of influence between 2 or more variables in a linear form. Therefore, the research model in this study is Y = α + βX + e. The results showed that, it turns out that the independent variable that has the largest beta is the Price variable (X1) that is equal to 0.659 or by 65.9%. Therefore it can be said that the variable that has the greatest effect on customer satisfaction Café Kupi Datu is the variable X1 (Price) with a standard regression coefficient of 0.659. The results of the first hypothesis (H1)  are  the  decision  to  reject  H0  and  accept  Ha,  which  means  the  F  test  of  the regression equation obtained from this study shows the results that, together with the three variables price, promotion and quality of service affect the consumer satisfaction

at Café Kupi Datu .

 


Kata Kunci


Price, Promotion, Service Quality, Satisfaction

Teks Lengkap:

PDF

Referensi


Arikunto, Suharsimi., 2002, Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek Edisi

Revisi V,Jakarta: Rineka Cipta.

Anogara, P. (2006). Psikologi Kerja. Jakarta: Rineka Cipta.

Agustyn, Renata Riskia. 2012. Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap

Kepuasan Pelanggan (Studi Pada Pelanggan Kantor Pos Purworejo). Jurnal

Universitas Diponegoro.

Basu Swastha dan Irawan. 2001. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: FE UGM.

Barnes, James G. 2006. Secret Customer Relationship Management. Yogyakarta :

Andi.

Ferrinadewi, Erna, 2005, Atribut Produk Yang Dipertimbangkan dalam Pembelian Kosmetik dan Pengaruhnya pada Kepauasan Konsumen di Surabaya, Jurnal Manajemen dan Kewirausahawan, Volume Ketujuh, No. 2. September 2005.

Ghozali, Imam H (2007). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Cetakan keempat. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Irawan dan Basu Swastha. 2005. Manajemen Pemasaran Modern. Liberty.

Yogyakarta.

Irawan, Prasetya (2006), Metode Penelitian Kualitatif dan Kuantitatif Ilmu – Ilmu

Sosial, Jakarta.

Juwandi, Hendy Irawan. 2004. Kepuasan Pelayanan Jasa. Erlangga. Jakarta.

M. Kuncoro (2003). Metode Riset Untuk Bisnis dan Ekonomi. Jakarta : Erlangga. Kotler, Philip. 2009. Manajemen Pemasaran. Jakarta : Erlangga

Lupiyoadi, Rambat dan Hamdani, A. 2001. Manajemen Pemasaran Jasa. Salemba Empat.

Jakarta.

Sekaran, Uma (2000). Research Methods for Business. 3rd ed. New York : John Wiley & Sons.

Sofyan, Assauri, 2003. Usahawan Indonesia. Costomer Satisfaction. Januari.

Sumarwan, Ujang, 2003, Perilaku Konsumen: Konsep dan Implikasi untuk Strategi dan

Penelitian Pemasaran, Penerbit Ghalia Indonesia, Jakarta.

Sudarmanto, R. Gunawan. (2005), Analisis Regresi Linier Ganda Dengan SPSS Edisi

Pertama. Cetakan Pertama. Yogyakarta : Graha Ilmu.

Sekaran, U (2006). Metodologi Penelitian Untuk Bisnis. Edisi Kedua. Jakarta : Salemba

Empat.




DOI: http://dx.doi.org/10.31602/al-kalam.v7i2.3255

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.



Al Kalam : Jurnal Komunikasi, Bisnis, dan Manajemen by https://ojs.uniska-bjm.ac.id/index.php/alkalam/index adalah ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi-BerbagiSerupa 4.0 Internasional.