English Language Imperative Level in Indonesia
(1) Universitas Negeri Yogyakarta
(2) Universitas Negeri Yogyakarta
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Asean Secretariat. (2015). A Blueprint for Growth ASEAN Economic Community 2015: Progress and Key Achievements. Jakarta: ASEAN Secretariat.
Gattegno, C. (1976). The silent way. In J. Fanselow, & R. Crymes (Eds.), on TESOL’76. Washington DC. TESOL.
Ismadi, H.D. 2019. Kebijakan Pelindungan Bahasa Daerah dalam Kebudayaan Indonesia. Diakses dari http://badanbahasa.kemdikbud.go.id/lamanbahasa/artikel/2542/kebijakan-pelindungan-bahasa-daerah-dalam-perubahan-kebudayaan-indonesia Pramuki, E. (2014). Bahasa Indonesia. In: Sejarah Perkembangan Bahasa Indonesia. Universitas Terbuka, Jakarta, pp. 1-30. ISBN 9789790113411
Iriance. (2018). Bahasa Inggris Sebagai Bahasa Lingua Franca dan Posisi Kemampuan Bahasa Inggris Masyarakat Indonesia Diantara Anggota MEA. 9th Industrial Research Workshop and National Seminar. Pp. 776-783.
Jenkins, J. 2009. World Englishes: A Resource Book for Students (2nd Edition). London: Routledge
Jenkins, J. 2003. World Englishes. A resource Book for Students. London: Routledge
Kirkpatrick, A. 2007. World Englishes: Implications for International Communication and English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press
Kirkpatrick, A. 2010. English as a Lingua Franca in ASEAN: A Multilingual Model, Hong Kong: Hong Kong University Press
Lauder, A. (2008). The status and function of English in Indonesia: A review of key factors. MAKARA, SOCIAL
Lie, A. (2002). English curriculum in multicultural societies. Journal of Southeast Asia Education, 3(1), 59-74.
Mattarima, K., & Hamdan, A. R. (2011). The teaching constraint of English as a foreign language in Indonesia: The context of school based curriculum. SOCIOHUMANIKA, 4(2), 287-300
Okoli, C. (2015). A guide to conducting a standalone systematic literature review. Communications of the Association for Information Systems, 37(1), 879–910. https://doi.org/10.17705/1cais.03743
Padmadewi, N. N. (1998). Students’ Anxiety in Speaking Class and Ways of Minimizing it. Journal Ilmu Pendidikan, 5(Supplementary ed.), 60-67.
Peraturan Pemerintah Nomor 57 Tahun 2014 Tentang Pengembangan Pembinaan Dan Pelindungan Bahasa Dan Sastra Serta Peningkatan Fungsi Bahasa Indonesia
Peraturan Gubernur Daerah Istimewa Yogyakarta No 64 Tahun 2013 Tentang Mata Pelajaran Bahasa Jawa Sebagai Muatan Lokal Wajib di Sekolah atau Madrasah
Peraturan Gubernur Jawa Barat Nomor 69 Tahun 2013 Tentang Pembelajaran Muatan lokal Bahasa dan Sastra Daerah
Peraturan Gubernur Bali Nomor 20 Tahun 2013 Tentang Bahasa, Aksara, dan Sastra Daerah Bali pada Pendidikan Dasar dan Menengah
Peraturan Gubernur Lampung Nomor 39 Tahun 2014 Tentang Mata Pelajaran Bahasa dan Sastra Lampung Sebagai Muatan Lokal Wajib
Peraturan Daerah Nusa Tenggara Barat Nomor 4 Tahun 2015 Tentang Penyelenggaraan Pendidikan
Peraturan Gubernur Jawa Timur Nomor 19 Tahun 2014 Tentang Mata Pelajaran Bahasa Daerah Sebagai Muatan Lokal Wajib
Peraturan Daerah Sulawesi Selatan Nomor 2 Tahun 2016 Tentang Penyelenggaraan Pendidikan
Peraturan Daerah Kalimantan Selatan Nomor 3 Tahun 2016 Tentang penyelenggaraan Pendidikan
Peraturan Presiden Republik Indonesia Nomor 63 Tahun 2019 Tentang Penggunaan Bahasa Indonesia
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Tutyandari, C. (2005). Breaking the Silent of the Students in an English Language Class. Paper presented at the 53rd TEFLIN International Conference in Yogyakarta, Indonesia.
Undang-Undang Nomor 24 Tahun 2009 Tentang Bendera, Bahasa, Dan Lambang Negara, Serta Lagu Kebangsaan
DOI: http://dx.doi.org/10.31602/intensive.v5i1.5986
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Intensive Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.